نظامی و سیاسی

نظامی و سیاسی
علیرضا [ARG]

پس از موفقیت چشمگیر نیروهای مسلح کشورمان در به اختیار گرفتن پهپاد جاسوسی آمریکا، سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز توانستند یک جاسوس ایرانی تبار سازمان سیا را در کشورمان پس از ورود به پایگاه هوایی بگرام در افغانستان شناسایی و به محض ورود وی به کشور دستگیر کنند. این جاسوس سیا ماموریت داشت در مسیر دالان های اطلاعاتی منتهی به وزارت اطلاعات قرار گیرد تا در مراحل بعدی امکان القای اطلاعات فریب در مقیاس وسیع به این وزارت خانه و نیز انجام جاسوسی را فراهم آورد.

 

 

واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات گزارش داد: دولت آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه و همه جانبه اطلاعاتی و عملیاتی علیه ایران و مردم کشورمان، سرمایه‌گذاری سنگین و طراحی پیچیده و گسترده‌ای ترتیب داده بود تا امکان نفوذ در تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد کند. در این راستا سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به یکی از تحلیل گران اطلاعاتی خود که سوابقی همچون فعالیت در واحدهای اطلاعاتی ارتش آمریکا و حضور در پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و عراق را دارد، اجرای سناریوی اطلاعاتی- عملیاتی پیچیده‌ای را محول کرد. طی این سناریو، جاسوس مورد نظر باید خود را در مسیر دالان‌های اطلاعاتی منتهی به وزارت اطلاعات قرار می‌داد تا در مراحل بعدی امکان القای اطلاعات فریب در مقیاس وسیع به وزارت اطلاعات و نیز انجام دادن جاسوسی را فراهم آورد.

این مأمور ایرانی‌تبار سازمان سیا پس از گذراندن آموزش‌های پیچیده اطلاعاتی در چند مرحله و ورود به منطقه، ضمن جمع‌آوری‌های اطلاعاتی با سلسله فعالیت‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده مأموریت خود را آغاز کرد. اما با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج) به محض ورود این فرد به پایگاه بگرام افغانستان، مورد شناسایی قرار گرفته، جاسوسی نامبرده و مأموریت‌های محول شده به وی آشکار شد. بر اساس همین گزارش، جاسوس یادشده سپس زیر نظر مأموران اطلاعاتی ایران قرار گرفت و پس از ورود به خاک کشورمان مدتی تحت تعقیب بود و همزمان با آغاز مأموریت جاسوسی خویش، مقتدرانه به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شد. به این ترتیب، این طرح سازمان جاسوسی سیا نیز افشا و خنثی شد و یک بار دیگر نیات پلید دشمنان با اشراف و اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شد. ابعاد و زوایای این پرونده و اطلاعات تکمیلی طی روزهای آینده به اطلاع مردم سرافراز کشورمان خواهد رسید.

بازتاب خبر دستگیری جاسوس آمریکایی در رسانه‌های جهان

در همین حال فارس خبر داد: خبر دستگیری یک جاسوس سیا در کشورمان به سرعت در رسانه‌های جهان بازتاب یافت و دو خبرگزاری مهم آسوشیتدپرس و آلمان به سرعت این خبر را روی تلکس خبری خود قرار دادند. خبرگزاری آلمان در خبری از این دستگیری نوشت: وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که یک نیروی سیا را در ایران دستگیر کرده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع ایرانی افزود که سازمان‌های اطلاعاتی ایران از قبل توانسته بودند ماموریت‌های این فرد را در افغانستان شناسایی کنند و بلافاصله بعد از ورود به ایران وی را دستگیر کرده‌اند. سیستم اطلاعاتی ایران قبلا نیز خبر از دستگیری 12 جاسوس سرویس‌های اطلاعاتی غربی از جمله سیا داده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت که بیانیه وزارت اطلاعات ایران بیان می‌دارد که ایران یک مامور سیا را در پایگاه هوایی بگرام در افغانستان شناسایی کرده و پس از ورود به خاک ایران وی را دستگیر کرده است. این خبرگزاری افزود: پایگاه بگرام مهمترین پایگاه نیروهای نظامی خارجی حاضر در خاک افغانستان بیرون از کابل است. روزنامه جروزالم پست، تایوان نیوز، خبرگزاری فرانسه، روزنامه ونکوور سان و ... نیز در همان دقایق ابتدایی پس از اعلام خبر نسبت به بازتاب آن اقدام کردند.

"روزنامه جروزالم پست"، "تایوان نیوز"، "خبرگزاری فرانسه"، "روزنامه ونکوور سان" و ... نیز در همان دقایق ابتدایی پس از اعلام خبر نسبت به بازتاب آن اقدام کردند.
 
همچنین اعلام خبر دستگیری یک جاسوس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (CIA) از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه 17دسامبر (26آذر) در رسانه های فارسی زبان بیگانه بازتاب وسیعی یافت.

پایگاه اینترنتی "رادیو فردا" در این زمینه نوشت: جمهوری اسلامی از دستگیری یک جاسوس ایرانی‌تبار سازمان سیا در خاک ایران خبر داد... دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی پیش از این نیز چندبار از دستگیری جاسوسان وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا خبر داده بود اما این دفعه برای نخستین بار اعلام شده که فرد دستگیر شده، از زمان حضور در افغانستان، تحت نظر نیروهای امنیتی ایران بوده است.

سایت رادیو فردا همچنین نوشت: وزارت اطلاعات ایران مدعی است که فرد دستگیر شده پس از گذراندن آموزش‌های پیچیده اطلاعاتی در چند مرحله و ورود به منطقه، ضمن جمع‌آوری‌های اطلاعاتی با سلسله فعالیت‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده، مأموریت خود را آغاز کرده است.
سایت "دویچه وله" نیز با تیتر "ادعای وزارت اطلاعات ایران درباره دستگیری جاسوس ایرانی‌تبار سیا" نوشت: دستگیری شهروندان کشورهای دیگر یا ایرانیان با دو تابعیت به اتهام جاسوسی در جمهوری اسلامی سابقه‌ای طولانی دارد. وزارت اطلاعات ایران نامی از شخص دستگیر شده مورد ادعای خود نیاورده است.

سایت "جرس" نیز به اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران و توضیحات تکمیلی این سازمان اشاره نمود و تأکید کرد: بنا به گزارش منابع بین المللی، هنوز ایالات متحده آمریکا به خبر شناسایی و بازداشت جاسوس ایرانی تبار واکنشی نشان نداده است.

همچنین پایگاه اینترنتی شبکه "العربیه" در بازتاب این خبر نوشت: بیانیه وزارت اطلاعات ایران تأکید می کند مأموریت این متهم "نفوذ در تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران" است. ایران می گوید جاسوس سازمان سیا را از هنگام ورود به پایگاه "بگرام" افغانستان شناسایی کرده بود و هنگام ورود به ایران وی را شناسایی و بازداشت کرد.

العربیه افزود: آمریکا هنوز موضع خود را در مورد این اتهام بیان نکرده است. اعلام بازداشت جاسوس "سیا" چند روز پس از سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در مرزهای شرقی ایران انجام می شود. ایران هواپیمای سرنگون شده را که یک هواپیمای پیشرفته جاسوسی است، در تلویزیون دولتی به نمایش درآورده و آمریکا را به ادامه "عملکرد خصمانه" علیه خود متهم کرده بود.
 
نسخه فارسی پایگاه اینترنتی شبکه دولتی انگلیس (BBC.Persian) در خبری به اطلاعیه رسمی صادر شده اشاره کرد و نوشت: در تازه ترین خبرها، وزارت اطلاعات ایران -که مهمترین نهاد اطلاعاتی و امنیتی زیر نظر دولت این کشور است- از دستگیری یک جاسوس ایرانی تبار سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا خبر داده است.

بی بی سی با اشاره به اینکه این دستگیری، چند روز پس از سرنگونی یک هواپیمای تجسسی بدون خلبان آمریکا در ایران صورت گرفته است، افزود: مقام های آمریکایی هم به طور تلویحی دستگیری شماری جاسوس این کشور در ایران را تأیید کرده اند.

در ادامه گزارش بی بی سی آمده: وزارت اطلاعات ایران می گوید شخص دستگیر شده از تحلیلگران سازمان مرکزی اطلاعات آمریکاست و سابقه فعالیت در واحدهای اطلاعاتی ارتش آمریکا و حضور در پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و عراق را دارد. ایران می گوید این فرد قرار بوده "اطلاعات فریب" به وزارت اطلاعات ایران بدهد و زمینه جاسوسی را فراهم کند.

این سایت به نقل از بیانیه وزارت اطلاعات ایران نوشت: فرد متهم به جاسوسی به محض ورود به پایگاه "بگرام" افغانستان مورد شناسایی ایران قرار گرفته و پس از ورود به خاک ایران مدتی تحت تعقیب بوده و همزمان با آغاز مأموریت جاسوسی بازداشت شده است.
---------------------------------
منابع:
خبرگزاری فارس
روزنامه خراسان
سایت گرداب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:13 ] [ علیرضا [ARG] ] [ ]
درباره وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان sada و آدرس blueman72.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 8095
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1